WOLF luchtverhitters LH-EC en TLHD-EC

Bijzonder stil en energiezuinig

11-2017
De indirect gestookte luchtverhitters LH-EC en TLHD-EC van WOLF zorgen voor constante en aangename temperaturen. De WOLF luchtverhitters zijn zelfs bij grotere luchthoeveelheden bijzonder stil en reduceren het stroomverbruik aanzienlijk. Of u nu kiest voor de kleinste uitvoering of voor de uitvoering met het grootste vermogen, alle luchtverhitters van WOLF overtuigen met bewezen doordachte techniek, eenvoudige montage en onderhoudsgemak.

Energiebesparing en een lager geluidsniveau

De WOLF LH-EC en TLDH-EC luchtverhitters worden standaard voorzien van een energiebesparende en traploos regelbare EC ventilator met een zeer laag geluidsniveau. De uitvoering met EC ventilator heeft een aantal voordelen, zoals een lager energieverbruik vooral in deellastbedrijf en een maximale luchthoeveelheid die zo'n 10% hoger ligt. De luchthoeveelheid is traploos regelbaar middels een 0-10V signaal. De EC ventilator is uitgerust met een 230V EC-motor wat resulteert in 40% energiebesparing. Als alternatief is een ventilator-motoreenheid met 3x400V verkrijgbaar.

Voordelen indirect gestookte luchtverhitters

Indirect gestookte luchtverhitters besparen energie t.o.v. bijvoorbeeld vloerverwarmingsystemen. Indien de ruimtes niet 24 uur per dag op eenzelfde temperatuur gehouden dienen te worden. Middels lucht is een ruimte immers veel sneller te verwarmen en door de ruimtetemperatuur in de nacht te verlagen daalt het transmissieverlies in het gebouw. Door te selecteren op lage mediumtemperaturen ontstaat een toekomstgericht installatieconcept, geschikt voor o.a. warmtepompen, wamte- en koudeopslag, restwarmte of toekomstige warmte-opwekkers. Indien u dus uw warmte-opwekker vervangt kunt u uw indirect gestookte luchtverhitters intact houden, een aanzienlijk voordeel t.o.v. direct gasgestookte luchtverhitters. Verdere voordelen zijn een hoger rendement van de warmte-opwekker ook indien gekozen wordt voor een hoog rendement cv-ketel en de lagere exploitatiekosten door één centraal punt voor service en onderhoud.

LH-EC

De LH-EC is seriematig uitgerust met een aansluitdoos, welke is uitbedraad naar de EC-motor. De LH-EC kan aangesloten worden op een traploze toerenregelaar of op het WRS regelsysteem met uitgebreide mogelijkheden. Met de WOLF LH-EC biedt WOLF een luchtverhitter voor alle ruimteverwarming toepassingen. Ze zorgen bijvoorbeeld in magazijnen en fabrieken voor een constante aangename temperatuur. De LH-EC serie is ontworpen met een zeer robuuste behuizing en wordt standaard geleverd met een afneembare omkastingsbeplating en uitneembare warmtewisselaar. De LH-EC is traploos regelbaar via een 0-10V signaal en is ook beschikbaar met 2-traps motor in 230V of 400V, tevens leverbaar met elektrisch verwarmingselement.

De serie is verkrijgbaar in 4 bouwgroottes, de LH-EC 25, 40, 63 en 100 met luchthoeveelheden tot respectievelijk 2400, 3800, 5500 en 9400 m3/h. Per bouwgrootte zijn meerdere batterijen verkrijgbaar voor een optimale selectie op basis van het benodigde verwarmingsvermogen.

TLHD-EC

De luchtverhitter TopWing TLHD is ontworpen voor situaties waar niet alleen een ideaal klimaat, maar ook het design een bijzondere rol speelt. Dankzij de neutrale poedercoating in verkeerswit (RAL 9016) en de fraaie afwerking past de TopWing aan het plafond in bijna elk interieur. Afhankelijk van de inbouwsituatie, wordt recirculatie of menglucht van boven aangezuigd en in zes richtingen uitgeblazen.

Het geluidsniveau van de TLHD plafondunit was al één van de laagste in de markt en is nog verder verlaagd door de nieuwe gelijkstroomventilator.

Energie Investeringsaftrek EIA

De LH-EC en de TLHD-EC voldoen ruimschoots aan de Europese wetgeving voor ventilatoren, de ErP 2017. De EC gelijkstroomventilator komt in aanmerking voor de Energie-Investeringsaftrek, indien het luchtdebiet automatisch wordt geregeld tussen vooraf geprogrammeerde grenzen. In het assortiment van WOLF voldoet de WRS regeling (LM2 ventilatiemodule en BML bedieningsmodule) aan deze eisen.