Indirect gestookte luchtverhitters in EC uitvoering

Maximale energiebesparing

Wolf Energiesystemen breidt het assortiment indirect gestookte luchtverhitters uit met de LH-EC serie, welke zijn voorzien van 230V EC ventilatoren. De LH luchtverhitter met 2-traps 230V, 400V of 400V-ATEX ventilatoren blijven gewoon leverbaar. Daarnaast zijn de luxere TLH en TLHK wandunit met poedercoating en een modern design voor showroom toepassingen nu ook leverbaar met EC ventilatoren. De TLHK wandunit is gebaseerd op de TLH en is geschikt voor verwarmen en koelen.

Energiebesparing en een lager geluidsniveau
De uitvoering met EC ventilator heeft een aantal voordelen, zoals een lager energieverbruik vooral in deellastbedrijf, een maximale luchthoeveelheid die zo’n 10% hoger ligt en een beduidend lager geluidsniveau. De luchthoeveelheid is traploos regelbaar middels een 0-10V signaal. De LH-EC is seriematig uitgerust met een aansluitdoos, welke is uitbedraad naar de EC-motor. De LH-EC kan aangesloten worden op een traploze toerenregelaar of op het WRS regelsysteem met uitgebreide mogelijkheden.

Assortiment
De Wolf luchtverhitters zijn verkrijgbaar met batterijen van Cu/Al of staalverzinkt, geschikt voor warmwater, heet water of thermische olie. Er is ook een uitvoering zonder verwarmer, welke geschikt is als plafondventilator.

Capaciteiten
De serie is verkrijgbaar in 4 bouwgroottes, de LH-EC 25, 40, 63 en 100 met luchthoeveelheden tot respectievelijk 2400, 3800, 5500 en 9400 m 3 /h. Per bouwgrootte zijn meerdere batterijen verkrijgbaar voor een optimale selectie op basis van het benodigde verwarmingsvermogen.

Voordelen indirecte gestookte luchtverhitters
Indirect gestookte luchtverhitters besparen energie t.o.v. bijvoorbeeld vloerverwarmingsystemen, indien de ruimtes niet 24 uur per dag op dezelfde temperatuur gehouden dienen te worden. Middels lucht is een ruimte immers veel sneller te verwarmen en door de ruimtetemperatuur in de nacht te verlagen daalt het transmissieverlies van het gebouw. Door te selecteren op lage mediumtemperaturen ontstaat een toekomstgericht installatieconcept, geschikt voor o.a. warmtepompen, warmte- en koudeopslag, restwarmte of toekomstige warmte-opwekkers. Indien u dus uw warmteopwekker vervangt kunt u uw indirect gestookte luchtverhitters intact houden, een aanzienlijk voordeel t.o.v. direct gasgestookte luchtverhitters. Verdere voordelen zijn een hoger rendement van de warmteopwekker ook indien gekozen wordt voor een hoog rendement cv-ketel en de lagere exploitatiekosten door één centraal punt voor service en onderhoud.